Visoje Europoje suvienodintos skraidymo bepiločiais orlaiviais taisyklės
Visagine 07 05 2021 534 peržiūros

Visoje Europoje suvienodintos skraidymo bepiločiais orlaiviais taisyklės

2020 m. gruodžio 31 d. įsigaliojo Europos Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2019/947, kuris visoje Europoje suvienodino skraidymo bepiločiais orlaiviais taisykles. Reglamentas reikalauja, kad dronai ir jų operatoriai turi būti registruoti nacionalinėse institucijose, taip pat nustato bepiločių orlaivių kategorijas. 

Jie skirstomi į atvirąją, specialiąją ir sertifikuotąją kategorijas.

Skrydžiams atvirojoje kategorijoje galioja kelios paprastos taisyklės:

  • maksimalus skrydžio aukštis negali viršyti 120 metrų,
  • privaloma laikytis saugaus atstumo nuo žmonių ir pastatų,
  • draudžiama skristi virš žmonių susibūrimų,
  • draudžiama fotografuoti, filmuoti žmones ar įrašinėti jų pokalbius be leidimo,
  • nuotolinis pilotas viso skrydžio metu turi vizualiai matyti savo orlaivį.

Taip pat išlieka draudimas skraidyti oro uostų ir aerodromų oro eismo zonose, virš strateginės reikšmės objektų, pasienio zonoje ar kitose ribojamose bei draudžiamose zonose.

Pagrindinė naujovė – bepiločių orlaivių savininkams, turintiems sunkesnį negu 250 gramų arba bet kokio svorio bepilotį su kamera, reikia registruoti specialioje sistemoje www.tka.lt. Ji sugeneruoja unikalų asmens registracijos numerį, kuriuo reikia pažymėti savo droną. Sistemoje registruojamas ne konkretus įrenginys, o asmuo, kuriam jis priklauso, tad jeigu žmogus turi kelis bepiločius orlaivius – tą patį registracijos numerį jis turi pavaizduoti ant visų savo dronų.

Nuo šiol sunkesnius negu 250 gramų bepiločius orlaivius galima skraidinti tik turint nuotolinio piloto pažymėjimą – tam reikės toje pačioje sistemoje www.tka.lt baigti teorinių žinių kursą ir išlaikyti internetinį egzaminą.

Skrydžiai, kurių metu nesilaikoma atvirosios kategorijos reikalavimų – pvz., kylama aukščiau negu 120 m nuo žemės paviršiaus arba nuotolinis pilotas nebemato savo orlaivio – patenka į specialiąją kategoriją. Prieš kiekvieną skrydį joje privaloma Transporto kompetencijų agentūrai (TKA) pateikti prašymą leisti skristi ir skrydžio rizikos vertinimą. Šios kategorijos nuotoliniams pilotams taip pat reikės išlaikyti papildomą teorijos egzaminą TKA egzaminų klasėje.

Reglamentas (ES) Nr. 2019/947 turi dviejų metų pereinamąjį laikotarpį, tad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius 2020 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 2BE-408 patvirtino  Nacionalinis standartinis scenarijų kuris padės bepiločių orlaivių naudotojams sklandžiai pereiti prie Reglamento reikalavimų.

Krovinių pervežimas Visagine ir visoje Lietuvoje.
Užnešame ir išnešame daiktus, baldus, išvežame statybines ir kitas šiukšles ir t.t.
Tel.+370-628-14441, +370-625-45777
Грузовые перевозки по Висагинасу и всей Литве.
Заносим и выносим крупногабаритные вещи, вывозим строительный мусор и т.д. Тел. +370-628-14441, +370-625-45777

Подробнее

Norint pasinaudoti Nacionalinio standartinio scenarijaus sąlygomis, nuotoliniam pilotui, visų pirma, reikia savarankiškai baigti internetinį teorijos žinių mokymo kursą internetinėje TKA sistemoje bei papildomai išlaikyti teorijos egzaminą TKA egzaminų klasėje. Tuomet reikalinga pateikti TKA deklaraciją, kad vykdomi skrydžiai atitinka visas Nacionalinio standartinio scenarijaus sąlygas. Įstaigai priėmus deklaraciją, nuotolinis pilotas galės vykdyti skrydžius be atskiro TKA leidimo kiekvienam iš jų.

Nuo 2023 m. visi Europos Sąjungoje parduodami bepiločiai orlaiviai bus skirstomi į klases, tad įsigyjant tokį įrenginį reikės atkreipti dėmesį į jo klasę bei CE žymėjimą, nes tai gali nulemti skraidymo kategorijos pasirinkimą bei papildomus reikalavimus skrydžiams vykdyti.

Lietuvoje yra dvi institucijos, atsakingos už šio Reglamento įgyvendinimą – Lietuvos transporto saugos administracija https://ltsa.lrv.lt/lt ir Transporto kompetencijų agentūra https://tka.lt. Daugiau informacijos apie naująjį bepiločių orlaivių reglamentavimą rasite šiose nurodytose interneto svetainėse.

Visagino savivaldybės administracijos informacija

Sudaryta nauja VĮ IAE valdyba
Sudaryta nauja VĮ IAE valdyba

Valdybos narių kadencijos laikotarpis - 4 metai

-°С -%

Все авторские имущественные права и смежные права на размещенную на сайте news.tts.lt информацию принадлежат ЗАО "Telekomunikacinių technologijų servisas", если не указано иное.
Подробнее об использовании материалов сайта