Po Naujųjų – KET pakeitimai ir griežtesnė tvarka vairuotojams: nepaisančių tvarkos laukia pašalinimas iš eismo
Iki Naujųjų metų sutiktuvių liekant vis mažiau laiko, svarbu prisiminti, kokie pokyčiai vairuotojų laukia laikrodžių rodyklėms išmušus vidurnaktį ir prasidėjus 2024-iesiems. Kaip ir kasmet, dalis Kelių eismo taisyklių pakeitimų įsigalioja būtent sausio 1-ąją, tad „Delfi“ parengė išsamų sąrašą, kuriame pateikiami numatomi KET pakeitimai.
Techninės apžiūros galiojimą galės panaikinti ir aplinkosaugininkai
Būtent nuo sausio 1 dienos įsigalioja svarbus pakeitimas, kuriuo numatoma, kad automobilius keliuose stabdyti ir jų techninę būklę tikrinti nuo šiol galės ne tik policijos pareigūnai, Lietuvos transporto saugos administracijos, o taip pat ir muitinės pareigūnai, tačiau kartu ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai.
Toks įstatymo pakeitimas priimtas viliantis, kad taip vairuotojai vengs sukčiauti automobilio techninės apžiūros metu, kada laikinai, įvairių priedų ir skysčių pagalba, būna pašalinami trūkumai susiję su transporto priemonės išmetamų teršalų kiekiu ir dūmingumu.
Numatyta, kad būtent nuo sausio 1 dienos aplinkosaugininkai teisėtai gali stabdyti transporto priemones, kurios kelia įtarimų dėl taršos reikalavimų atitikimo, o atlikus taršos matavimus ir įtarimams pasiteisinus, aplinkosaugininkams suteikta teisė panaikinti transporto priemonės techninės apžiūros galiojimą.
Kelių eismo taisyklėse pakeitimas apibrėžiamas taip:
Susisiekimo ministerijos ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinti motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą turi teisę:
1. Policijos pareigūnai – visų motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų;
2. Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai – motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3 500 kg, arba motorinių transporto priemonių, kurios skirtos ir suprojektuotos vežti daugiau kaip aštuonis keleivius, neįskaitant vairuotojo, M1 ir N1 klasių transporto priemonių, kurių į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų;
3. Muitinės įstaigų pareigūnai – motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų, kurios pritaikytos neteisėtam prekių (daiktų) gabenimui;
4. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai – M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių transporto priemonių, kurių į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų.“
Aiškios taisyklės keliaujantiems elektriniais paspirtukais
Siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugų judėjimą šalies keliuose, būtent šiais metais buvo apibrėžtos naujos, itin svarbios sąvokos, kuriomis paaiškinama, kas yra elektrinis paspirtukas ir kitos šiai kategorijai priskiriamos transporto priemonės. Nutarta, kad Kelių eismo taisyklėse šios transporto priemonės bus apibrėžiamos, kaip elektrinės mikrojudumo priemonės. Nustačius aiškią sąvoką numatyti ir atitinkami reikalavimai šių transporto priemonių vairuotojams. Jie Kelių eismo taisyklėse apibrėžiami taip:
Продаётся помещение в третьем микрорайоне 77 квадратных метров по Taikos 78a (бывший цветочный магазин). Телефон +44 7576240357.
ПодробнееElektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams taikomi reikalavimai ir draudimai
1. Elektrine mikrojudumo priemone leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais, kelkraščiu, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą. Gyvenamojo namo kieme elektrine mikrojudumo priemone važiuojančių asmenų amžius neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų asmenis privalo prižiūrėti suaugęs asmuo.
2. Važiuoti leidžiama tik su tvarkingą stabdį ir garso signalą, baltą šviesos žibintą priekyje ir raudoną šviesos žibintą gale, taip pat iš abiejų šonų oranžinius šviesą atspindinčius elementus turinčia elektrine mikrojudumo priemone. Važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi, elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba šios priemonės priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba kai blogas matomumas, elektrinės mikrojudumo priemonės priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonas šviesos žibintas, šios priemonės vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami važiuojamąja kelio dalimi, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams, važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams taip pat rekomenduojama naudoti kūno apsaugos priemones (pavyzdžiui, alkūnių, kelių apsaugas ir kt.).
3. Važiuodami dviračių taku, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo važiuoti kuo arčiau šio tako (jiems skirtos tako dalies) dešiniojo krašto. Jeigu važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku ar šaligatviu ženklinimo linijomis (baltu dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta šio tako ar šaligatvio dalis, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo nekelti pavojaus pėstiesiems.
4. Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams draudžiama:
Važiuoti šaligatviais, išskyrus 2 straipsnio 67 dalyje nurodytą atvejį;
Važiuoti pėsčiųjų takais;
Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, išskyrus KET nustatytus atvejus;
Važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
Važiuoti per pėsčiųjų perėjas;
Vežti keleivius;
Kirsti kelią tam nepritaikytose vietose;
Važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, jeigu jis įrengtas;
Vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
Kad jų elektrinė mikrojudumo priemonė būtų velkama kitos transporto priemonės;
Savo elektrine mikrojudumo priemone vilkti kitą transporto priemonę;
Važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę;
Važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.
5. Su į elektrinę mikrojudumo priemonę arba į motorinį dviratį savo konstrukcija panašia transporto priemone, kuri viršija šiame įstatyme nustatytas galios ir greičio technines charakteristikas ir negali būti klasifikuojama kaip elektrinė mikrojudumo priemonė arba motorinis dviratis, leidžiama dalyvauti viešajame eisme, jeigu yra atliktos šios transporto priemonės motorinėms transporto priemonėms privalomos procedūros (atitikties įvertinimas, registracija, privalomoji techninė apžiūra, galioja transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas), o šios transporto priemonės vairuotojas vykdo šiame įstatyme motorinės transporto priemonės vairuotojui nustatytus reikalavimus.
6. Elektrinių mikrojudumo priemonių statymas yra draudžiamas savivaldybės tarybos nustatytose vietose.
Šusnis sąvokų pakeitimų
Nuo 2024-ųjų sausio 1-osios numatyta ir aibė sąvokų patikslinimų bei pakeitimų. Kaip jau minėta, sąvokų sąraše atsirado ir nauja sąvoka „Elektrinė mikrojudumo priemonė“. Visi sąvokų pakeitimai pateikiami žemiau: