Užimtumo tarnybos veiklos modelį pristatys Seimui
Naujoji Užimtumo tarnyba ketvirtadienį bus pristatyta Seimui. Specialiame renginyje bus pristatyti įgyvendinti struktūriniai, su klientų aptarnavimu susiję pokyčiai.
„Optimizavus įstaigos valdymo procesus ir perskirsčius žmogiškuosius resursus, tiesiogiai dirbti su ieškančiaisiais darbo ir darbdaviais pradeda daugiau specialistų“, - pranešime teigia tarnybos pristatymo renginio organizatoriai.
Kaip ELTA jau rašė, Seimui ir Vyriausybei pritarus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei Lietuvos darbo birža įgyvendino vieną didžiausių institucinių pertvarkų Lietuvoje - Lietuvos darbo biržos ir teritorinių darbo biržų reorganizaciją. Spalio 1 d. pradėjo veikti Užimtumo tarnyba.
Užimtumo tarnyba paslaugas darbo ieškantiems ir darbdaviams teiks visoje Lietuvoje, pereinamuoju laikotarpiu klientai bus aptarnaujami įprastai.
Vykdant Darbo biržos sistemos reorganizavimą, siekiama didinti tiesiogiai su klientais regionuose dirbančių specialistų skaičių - dirbančių tiek su darbo ieškančiais asmenimis, tiek su darbdaviais.
Teigiama, kad didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leis sumažinti vienam darbuotojui tenkantį vidutinį mėnesio darbo su klientais krūvį iki 30 proc. (nuo 405 iki 275 klientų) ir teikti individualesnes paslaugas. Dalį darbo laiko konsultantai skirs pasirengimui suplanuotiems susitikimams, alternatyvių užimtumo galimybių paieškai, kandidato analizei ir jam aktualių darbo pasiūlymų rinkimui.
Daugiau dėmesio skiriama atvejo vadybai - atsiranda specialistai, dirbantys tik su tam tikromis darbo ieškančių asmenų grupėmis, pavyzdžiui, neįgaliaisiais, kariais ir pareigūnais, jaunimu.
Siekiant vykdyti nedarbo prevenciją, pradedamos teikti perkvalifikavimo paslaugos dirbantiems asmenims, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios greičiau ir lengviau prisitaikyti prie kintančių darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.
Kiekvienas darbdavys turės nuolatinį konsultantą, asmeninį vadybininką, kuris padės darbuotojų paieškos procese, organizuos profesionalias atrankas, spręs individualias konkretaus darbdavio situacijas. Ieškant tvariausių užimtumo sprendimų, labiau susitelkiama į bendradarbiavimą su asocijuotomis verslo struktūromis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybėmis.
Taip pat siekiant didinti paslaugų prieinamumą ir užtikrinti jų kokybę, stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys.
Siekiant šių kokybinių pokyčių paslaugų ir aptarnavimo srityse, modernizuojami įstaigos valdymo procesai ir perskirstomi žmogiškieji ištekliai. Optimizuojamos įstaigų bendrosios viešojo administravimo funkcijos, tokios kaip finansai, personalo, turto valdymas, viešieji pirkimai, IT priežiūra, mažinamas vadovaujančių ir administracines funkcijas vykdančių darbuotojų skaičius. Visos sistemos etatų skaičius mažinamas 10 proc. - nuo 1434 iki 1290 pareigybių.
Užimtumo tarnybą sudarys 7 departamentai - Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, taip pat Darbo rinkos ir užimtumo politikos įgyvendinimo departamentas bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentas. Taip pat vykdomas metodinis vadovavimas - standartizuojamos paslaugos visoje Lietuvoje, darbo rinkos prognozavimas, stebėsena ir analizė, kokybės užtikrinimas.
ELTA