Lietuvos ir Ukrainos geležinkeliai stiprina bendradarbiavimą
Vidurio ir Rytų Europos mobilumo ir logistikos lydere siekianti tapti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ stiprina bendradarbiavimą su Ukrainos geležinkeliais. Bendrovės sutarė didinti krovinių ir keleivių srautus, bendradarbiauti atnaujinant riedmenų parkus.
Tai numatantį susitarimą pasirašė „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas ir Ukrainos geležinkelių Operacijų direktorius Viačeslavas Jereminas.
„Lietuvos ir Ukrainos geležinkelius sieja ilgalaikis bendradarbiavimas - sėkmingai dirbame kartu plėtodami „Vikingo“ traukinio projektą, be to, neseniai kaimyninių šalių sostines sujungė naujas keleivinis maršrutas. Tačiau matome, jog mūsų bendradarbiavimas gali apimti daugiau sričių ir kurti daugiau vertės mūsų klientams ir partneriams. Tikimės, jog naujas bendradarbiavimo etapas leis padidinti krovinių apimtys tarp Lietuvos ir Ukrainos, o Lietuvos verslui tai suteiks daugiau mobilumo“, - sakė E. Lazauskas.
Ukrainos geležinkelių Operacijų direktoriaus V. Jeremino teigimu, Ukrainos geležinkeliai gali pasiūlyti klientų poreikius atitinkančias krovinių pervežimo paslaugas.
„Ukrainos geležinkeliai siekia užtikrinti tinkamą transporto paslaugų kokybę, veiksmingą logistikos sprendimų įgyvendinimą ir pasiūlyti naujas intermodalinių krovinių pervežimo paslaugas. Mūsų bendradarbiavimas ir užsibrėžtų uždavinių įgyvendinimas užtikrins stabilesnę ir svaresnę mūsų šalių padėtį pasaulinėje transporto rinkoje“, - teigė V. Jereminas.
Geležinkeliais gabenamų krovinių srautas tarp Lietuvos ir Ukrainos pastaruoju metu auga - 2017 metais krovinių apimtys paaugo 26 proc. Ukrainos kryptimi „Lietuvos geležinkeliai“ gabena naftos ir jos produktus, chemines ir mineralines trąšas, medieną ir jos gaminius. Tuo tarpu iš Ukrainos pervežama daugiausiai augalinės kilmės ir mineralinių produktų, juodųjų metalų.
Ukrainos geležinkeliai kartu su kaimyninių šalių geležinkelių bendrovėmis šių metų rugsėjo pabaigoje atidarė keturias sostines - Kijevą, Minską, Vilnių ir Rygą - sujungiantį keleivinį maršrutą.
„Lietuvos geležinkeliai“ šiemet patvirtino ilgalaikę strategiją iki 2030 metų ir užsibrėžė tikslą 30 proc. - nuo 53 iki 70 mln. tonų - išauginti per metus pervežamų krovinių apimtis.
ELTA