Užkariauti Maskvos – gausiu būriu
Šią savaitę Maskvoje vykstančioje parodoje „Prodexpo 2011” dalyvaujantys verslininkai iš Lietuvos tikisi rusų ir kitų šalių atstovų dėmesio.:::„Prodexpo 2011” – didžiausia Rytų Europos tarptautinė maisto produktų paroda.Šįmet į ją suvažiavo daugiau nei 2 tūkst. dalyvių iš 55 šalių. Lietuvai šįmetėje parodoje atstovauja dvi dešimtys didžiausių bendrovių. Latvija ir Estija atrodo gerokai kukliau. „Į tokias parodas reikia važiuoti ir dalyvauti”, – sakė bendrovės „Švyturys-Utenos alus” eksporto vadovas Raimundas Laurikėnas dar prieš dvejus metus – „Prodexpo 2009” metu. Tuomet „Švyturio” alus buvo ką tik pradėtas pardavinėti Rusijoje – į šią šalį atvykdavo vos pora vilkikų kas mėnesį. Lyg tyčia prasidėjo ekonomikos krizė, kuri grasino sugriauti Lietuvos aludarių eksporto planus.
Tačiau dabar „Švyturys–Utenos alus” jau įsitvirtino Rusijos rinkoje ir spartina apsukas. Per praėjusius metus eksportas į šią šalį išaugo daugiau nei 5 proc., palyginti su 2009-aisiais, o į „mažąją Rusiją” – Kaliningrado sritį – maždaug trečdaliu. „Po gulinčiu akmeniu vanduo neteka. Tad patys ieškome naujovių, reklamuodami produkciją, tobuliname rinkodarą. „Prodexpo” parodos labai padeda garsinti tiek mūsų alų, tiek prekės ženklą”, – šįmet kalbėjo R.Laurikėnas.
Bendrovės „Pieno žvaigždės” rusams pristatinėti jau nereikia: šįmet sukanka 15 metų, kai Lietuvos pieno perdirbėjai čia platina savo produktus su prekės ženklu „Svalia”. Todėl įmonės komercijos direktorius Eugenijus Budreika drąsiai planuoja, kad šįmet pardavimas Rusijoje išaugs ne mažiau kaip 10 proc., nors už kiekvieną įvežtą produkcijos kilogramą bendrovė moka apie eurą muito ir kitų mokesčių. Tuo tarpu šalia „Svalios” stendo įsikūrusi bendrovė „Biovela Group” į Maskvą atvyko tik antrą kartą.
„Anksčiau į Rusiją tiekėme tik šviežią mėsą, o dabar norime pardavinėti gatavą produkciją – vytintą mėsą, įvairias dešras. Mes sėkmingai jas parduodame Europoje, todėl tikimės rasti pirkėjų ir Rusijoje. Viliamės kas mėnesį tiekti ne mažiau kaip vilkiką produkcijos – apie 20 tonų. Toks pasiūlymas būtų įdomus ir dideliems prekybos tinklams”, – pasakojo „Biovela Group” generalinis direktorius Virginijus Kantauskas. Jau pirmąją parodos dieną jam teko sėsti prie derybų stalo su Maskvos, Sankt Peterburgo ir Jekaterinburgo atstovais.
Kitame paviljone bendrovės „Stumbras” pirkimų ir eksporto direktorius Arnas Paulius buvo nusiteikęs ne taip optimistiškai: bandymai sutarti dėl produkcijos tiekimo į Rusiją yra ne tokie sėkmingi. Tai suprantama – rusų rinka perpildyta stipriųjų alkoholinių gėrimų.
Tačiau A.Paulius nenusimena: būtent „Prodexpo” parodoje „Stumbras” rado partnerių iš Izraelio, Vietnamo. Užtat „Stumbro” konkurentė „Alita” labai patenkinta derybomis su rusų verslininkais: netrukus įmonė pradės tiekti į Maskvą naują produktą – gazuotą degtinę. „Jau pasirašėme sutartį su stambiu Rusijos importuotoju. Belieka surasti gerų platintojų, kurie pardavinės mūsų produkciją įvairiuose regionuose”, – sakė „Alitos” pardavimų vadybininkas Mantas Krugelis.
Alytiškiams gali nemenkai pasisekti: juk Rusijoje nuo seno įprasta degtinę maišyti su šampanu ir vadinti šį kokteilį „Baltoji meška” (spiritą su šampanu – „Šiaurės pašvaiste”). Tik iki šiol niekam dar neatėjo į galvą, kad jau gamykloje šį „sprogstamąjį” mišinį galima išpilstyti į butelius ir paskui pardavinėti.
Lrt.lt